Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, listopad
1.Jesienna muzyka
•Wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody
•Kształtowanie właściwej reakcji emocjonalnej w sytuacjach rywalizacji sportowej
•Identyfikowanie dźwięków i odgłosów z najbliższego otoczenia
•Rozwijanie ciekawości poznawczej i zainteresowania środowiskiem przyrodniczym
2.Jesienna muzyka c.d
•Doskonalenie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
•Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
•Doskonalenie prawidłowego chwytu kreślarskiego
•Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
3.Mali artyści
•Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej
•Kształtowanie poczucia rytmu
•Kształcenie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej: wdrażanie do sprzątania po sobie
•Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
4.Ciepło i miło
•Doskonalenie umiejętności samodzielnego nakładania ubrań wierzchnich
•Rozwijanie myślenia logicznego
•Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 15
•Poznanie samogłosek o, e
Piosenka "Jesienny taniec"
Szu, szu - wietrzyk szumi,
kap, kap - pada deszcz.
Słońce zza chmur zerka. To już jesień, wiesz?
Hop, hop wśród kałuży, pośród liści też.
Pogoda czy słota - zatańcz, jeśli chcesz.
Krok do przodu,
krok do tyłu,
obrót w miejscu zrób.
Razem z liśćmi wiruj wkoło,
tańcz - nie żałuj nóg!
Wiersz Listopad Władysław Domaradzki
Listopad liśćmi płacze
za przeminionym latem.
Wiatr biegnie szosą nieba,
popędzają chmury batem.
Jesienne słońce blade
wyzłaca igły sosnom.
A las jesienny szumi
jak potok górski wiosną.