Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, kwiecień
1. Wielkanoc
•zapoznanie z tradycją tradycje i zwyczajami związanymi z Świętami Wielkanocnymi – zdobienia jajek, śmigus-dyngus,
•zapoznanie z tradycyjnymi wypiekami wielkanocnymi – wielkanocne baby, mazurki;
•wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiada się na temat wysłuchanego utworu;
•doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy głoskowej
•rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym dla dziecka zakresie
2. Na wsi
•kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
•poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
•rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
•rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
•rozwijanie umiejętności mierzenia (mierzenie długości stopami, krokami)
•rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej,
•poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
•utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
•zakładanie hodowli roślin
3. Chronimy środowisko
•zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o rośliny, które są źródłem tlenu;
•rozwijanie sprawności manualnej;
•zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa zagrażające środowisku ze strony człowieka
•rozwijanie właściwego stosunku do środowiska przyrodniczego, uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania;
4. Kto ty jesteś
•rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania
•poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych
•kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
•tworzenie prac plastycznych różnymi technikami, rozwijanie sprawności manualnej.
Wiersz: „Zielone serce”
„Na skwerku rosło drzewo
Szeroko, rozłożyście,
srebrzystą miało korę,
zielonosrebrne liście.
Słuchali chętnie ludzie,
przechodząc koło drzewa,
jak wietrzyk wśród gałązek
wesoło piosenki śpiewa.
Lecz przyszedł mały urwis,
ukradkiem wyjął nożyk,
bo napis chciał wyskrobać
w srebrzystej, cienkiej korze.
Wycinał powolutku
literkę po literce,
nie wiedział, że pod korą
zielone płacze serce.”
Język angielski:
1. April Fool’s Day (Prima Aprilis) - zwyczaje i tradycje w Wielkiej Brytanii
2. Easter (Wielkanoc) - zwyczaje i tradycje w Wielkiej Brytanii; słownictwo typu: eggs, basket, bunny, rabbit, chicken, catkin, bonnet, egg rolling, egg hunt itp.
3. Springtime (wiosna) - słownictwo: stork, snowdrops, daffodils, tulips, flowerbed itd.
Gry, zabawy, piosenki tematyczne. Karty obrazkowe.