Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień

1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
• Zapoznanie dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą
• Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem
• Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz, łazienka) i ich funkcji
• Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia
• Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci

2. Piłka w kolorowe kropki
• Naśladowanie gestów nauczyciela podczas zabawy paluszkowej
• Nauka kolorów, rozpoznawanie ich w sali
• Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadania i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób
• Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie

3. Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
• Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim
• Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego
• Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia

4. Każdy czyścioch ci to powie, mycie to jest samo zdrowie
• Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych
• Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych
• Wdrażanie do samodzielności
• Uwrażliwienie na estetyczny wygląd

Piosenka Miś w przedszkolu
1. Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś.
I powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach.
I powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach.
2. Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś.
Wszyscy bardzo Cię lubimy:
Popatrz, misiu, jak tańczymy!
Wszyscy bardzo Cię lubimy:
Popatrz, misiu, jak tańczymy!

Wiersz I. Salach „Światełko”
Przez ulicę idą dzieci
Gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
Uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone,
Czekaj grzecznie na…