Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik

1. Witaminy hop do brzuszka i marchewka i pietruszka
• Poszerzenie wiedzy z dziedziny przyrody
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych
• Kształtowanie intuicji matematycznej
• Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
• Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem oraz sposobem wykorzystania warzyw

2. Jabłka, śliwki i morele w sadzie jest owoców wiele
• Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich występowania – sadem
• Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych
• Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej
• Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo – ruchowej
• Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom
• Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych

3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
• Dostrzeżenie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku
• Zwrócenie uwagi na specyficzny kolor jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz ich piękno
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania
• Rozwijanie u dzieci uważnego słuchania opowiadań i wierszy

4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
• Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej
• Rozbudzenie poczucia estetyki
• Wdrażanie do poszanowania przyrody

Wiersz
,,A to kapelusz” Hanna Ożogowska
- Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?
- Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.

Piosenka „Kolorowe listki”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.