Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik
1. Witaminy hop do brzuszka i marchewka i pietruszka
• Poszerzenie wiedzy z dziedziny przyrody
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych
• Kształtowanie intuicji matematycznej
• Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
• Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem oraz sposobem wykorzystania warzyw
2. Jabłka, śliwki i morele w sadzie jest owoców wiele
• Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich występowania – sadem
• Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych
• Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej
• Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo – ruchowej
• Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom
• Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych
3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
• Dostrzeżenie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku
• Zwrócenie uwagi na specyficzny kolor jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz ich piękno
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania
• Rozwijanie u dzieci uważnego słuchania opowiadań i wierszy
4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
• Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej
• Rozbudzenie poczucia estetyki
• Wdrażanie do poszanowania przyrody
Wiersz
,,A to kapelusz” Hanna Ożogowska
- Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?
- Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.
Piosenka „Kolorowe listki”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.