Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik
1. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem
- Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną
- Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców
- Wdrażania do współdziałania w grupie i wspólnego tworzenia
- Rozwijanie zmysłu obserwacji, wspólne przeprowadzenie doświadczenia
2. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych
- Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania
3. Witaminki, hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Poszerzenie wiedzy z dziedziny przyrody
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
- Kształtowanie intuicji matematycznych
- wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozbudzanie poczucia estetyki.
Wiersz „Jestem duży”
Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
Uśmiechałem się do wróżki
i urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taka mały!
Piosenka
"Skaczące kasztany"
Gdy jesienny powiał wietrzyk,
Wtedy z drzewa skoczył pierwszy.
Ref. Brązowy kasztanek, hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu, bęc, bęc, bęc. /x2
Za nim skoczył drugi, trzeci.
Patrzcie, czwarty jeszcze leci.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2
Piąty kasztan skoczył w trawę.
W chowanego ma zabawę.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2
Wiatr potrząsa mocno drzewem,
Zaraz spadnie i dla ciebie.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2