Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka marzec
1. Kubusiowi Przyjaciele Natury
- Poznanie zasad właściwego oszczędzania wody i prądu
- Wdrażanie do dbania o środowisko przyrodnicze oraz otoczenie
- Kształtowanie postaw ekologicznych, dostrzeganie wartości świata przyrody
- Rozwijanie umiejętności współpracowania w grupie
- Dostrzeganie przezywanych swoich emocji oraz emocji innych osób
- Właściwe klasyfikowanie, utrwalanie prawidłowego przeliczania
2. Wiosenne porządki
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych narzędzi ogrodniczych
- Uświadomienie, że rośliny do życia potrzebują światła i wody
- Poznanie prac pielęgnacyjnych wykonywanych wiosną w ogrodzie
- Rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni
- Uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
- Przestrzeganie ustalonych reguł zabaw
3. Przygody Stroszypiórka
- Wdrażanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat
- Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich uczuć i dostrzegania przeżyć innych
- Rozwijanie orientacji przestrzennej oraz orientacji na kartce
- Wdrażanie do współpracy z innymi osobami w grupie
- Doskonalenie umiejętności przeliczania
- Wykonywanie książeczki z zastosowaniem metody origami
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
4. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku
- Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa
- Obserwowanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny
- Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu mowy
- Dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody
5. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi
- Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
- Tworzenie atmosfery radosnego oczekiwania na czas spędzony w gronie najbliższych osób
- Doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
- Klasyfikowanie i przeliczanie elementów
- Rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
Wiersz Krokus
Kacynel K.
Wyszedł spod ziemi krokus
jak promyk słońca z obłoku.
Rozejrzał się wkoło
I rzekł wesoło:
- Jak tylko trochę podrosnę,
zrobię prawdziwą wiosnę!
Piosenka
Pisanki, pisanki
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
J. Angielski
Słownictwo związane z wiosną, zdrowym odżywianiem oraz aktywnością fizyczną (np. spring, flowers, trees; fruit and vegetables; to jump, to skip, to run, to climb, to walk, to cycle, to swim)
- przypomnienie nazw pór roku
- nazwy miesięcy (przegląd)
- nazwy dni tygodnia (przegląd)