Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka marzec

1. Czy dinozaury żyły naprawdę?
- Rozwijanie mowy oraz koncentracji uwagi;
- Zapoznanie z literą u: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i umiejętności współdziałania w zespole;
- Rozwijanie umiejętności liczenia; rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.

2. Nadchodzi wiosna
- Rozwijanie pamięci słuchowej;
- Zapoznanie z literą c: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Zapoznanie z kalendarzem pogody;
- Kształtowanie pojęcia liczby 9;
- Rozwijanie mowy;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10;
- Zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków.

3. Nadeszła wiosna
- Rozwijanie mowy;
- Zapoznanie z literą ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Wykazywanie się wiedzą na temat zwierząt;
- Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Zachęcanie do obserwowania przyrody;
- Porównywanie pojemności różnych naczyń.

Piosenka ,,Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Wiersz „Przedwiośnie” – Joanna Guściora
Koniec śniegu! Wiosna w biegu!
Już bociany powracają,
Już skowronki koncert dają.
Tu krokusy, tam żonkile
Spoglądają na świat mile.
Trawa zmienia swoją zieleń,
Chętnie ją polubi jeleń.
Budzi się przyroda wkoło,
Będzie pięknie i wesoło.
Słońce teraz częściej świeci,
Na dwór wzywa wszystkie dzieci.

J. angielski
- słownictwo związane z wiosną, zdrowym odżywianiem oraz aktywnością fizyczną (np. spring, flowers, trees; fruit and vegetables; to jump, to skip, to run, to climb, to walk, to cycle, to swim)
- przypomnienie nazw pór roku
- nazwy miesięcy (przegląd)
- nazwy dni tygodnia (przegląd)