Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka marzec

1. Zwierzęta dżungli i sawanny
- zdobywanie wiedzy na temat cech wybranych zwierząt egzotycznych,
- poznawanie modelu kuli ziemskiej - globusa,
- rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozbudzenie zainteresowań zwierzętami egzotycznymi,
- rozwijanie sprawności manualnej.

2. Kubusiowi Przyjaciele Natury
- kształtowanie postaw ekologicznych, dostrzeganie wartości świata przyrody,
- poznanie zasad właściwego oszczędzania wody i prądu,
- poszerzanie wiedzy dotyczącej segregacji śmieci i recyklingu,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworów muzycznych,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, utrwalanie prawidłowego przeliczania.

3. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku,
- rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa,
- rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej.

4. Wiosenny ogródek
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych narzędzi ogrodniczych,
- poznanie prac pielęgnacyjnych wykonywanych wiosną w ogrodzie,
- uświadomienie, że rośliny do życia potrzebują światła i wody,
- rozwijanie umiejętności zakładania i prowadzenia uprawy wybranych roślin,
- rozwijanie miękkich kompetencji tj. umiejętność pracy zespołowej, logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów.

5. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
- budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu,
- tworzenie atmosfery radosnego oczekiwania na czas spędzony w gronie najbliższych osób,
- kształtowanie poczucia rytmu muzycznego,
- rozwijanie motoryki małej i dużej, wspomaganie integracji sensorycznej.

Piosenka pt.: „Uciekaj Zimo” muzyka: Tadeusz Pabisiak, słowa: Agnieszka Galica
1. Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już.
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.

Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.

2. A ty zimo uciekaj
za górkę, za las
I nie marudź, nie zwlekaj,
już na wiosnę czas.

Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.

Wiersz pt. „Wiosna" wierszyki - masażyki A. Charęzińska
Przyszła do nas piękna wiosna,
Wielką radość nam przyniosła!

Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,
Potem z chmurki mokry deszczyk,
Zaświeciło jasne słonko,
Zatrzymało się nad łąką.

A na łące jest zabawa,
Pąki kwiatów, świeża trawa.
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci
Patrzcie dzieci, bocian leci!

Boćki tu się rozglądają
Żaby szybko uciekają.
I owady są też tu,
Wszystko budzi się ze snu!

J. angielski
- słownictwo związane z wiosną, zdrowym odżywianiem oraz aktywnością fizyczną (np. spring, flowers, trees; fruit and vegetables; to jump, to skip, to run, to climb, to walk, to cycle, to swim)
- przypomnienie nazw pór roku
- nazwy miesięcy (przegląd)
- nazwy dni tygodnia (przegląd)