Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka marzec

Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nami świat.
• Utrwalenie pojęcia „para”;
• Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
• Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno – dekoracyjnym;
• Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.

Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
• Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku;
• Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabawy i zajęć;
• Kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
• Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.

Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
• Zachęcanie do obserwacji świata przyrody;
• Dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
• Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
• Poznanie kształtów niektórych figur geometrycznych.

Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.
• Dostrzeganie zmian we własnej osobie;
• Nabieranie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych;
• Dostrzeganie własnego „ja”;
• Uświadamianie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
• Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.

Piosenka
Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już.
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.
2. A ty zimo uciekaj
za górkę, za las
I nie marudź, nie zwlekaj,
już na wiosnę czas.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.

Wiersz
Krokus Kacynel K.
Wyszedł spod ziemi krokus
jak promyk słońca z obłoku.
Rozejrzał się wkoło
I rzekł wesoło:
- Jak tylko trochę podrosnę,
zrobię prawdziwą wiosnę!

J. Angielski

Słownictwo związane z wiosną, zdrowym odżywianiem oraz aktywnością fizyczną (np. spring, flowers, trees; fruit and vegetables; to jump, to skip, to run, to climb, to walk, to cycle, to swim)
- przypomnienie nazw pór roku
- nazwy miesięcy (przegląd)
- nazwy dni tygodnia (przegląd)