Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka marzec
Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nami świat.
• Utrwalenie pojęcia „para”;
• Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
• Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno – dekoracyjnym;
• Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.
Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
• Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku;
• Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabawy i zajęć;
• Kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
• Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.
Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
• Zachęcanie do obserwacji świata przyrody;
• Dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
• Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
• Poznanie kształtów niektórych figur geometrycznych.
Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.
• Dostrzeganie zmian we własnej osobie;
• Nabieranie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych;
• Dostrzeganie własnego „ja”;
• Uświadamianie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
• Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.
Piosenka
Wsiadaj zimo na sanki
i uciekaj już.
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.
2. A ty zimo uciekaj
za górkę, za las
I nie marudź, nie zwlekaj,
już na wiosnę czas.
Ref.: Rękawiczki i czapki
pochowamy do szafki.
Na spacerek pójdziemy,
Nie zmarzniemy już.
Wiersz
Krokus Kacynel K.
Wyszedł spod ziemi krokus
jak promyk słońca z obłoku.
Rozejrzał się wkoło
I rzekł wesoło:
- Jak tylko trochę podrosnę,
zrobię prawdziwą wiosnę!
J. Angielski
Słownictwo związane z wiosną, zdrowym odżywianiem oraz aktywnością fizyczną (np. spring, flowers, trees; fruit and vegetables; to jump, to skip, to run, to climb, to walk, to cycle, to swim)
- przypomnienie nazw pór roku
- nazwy miesięcy (przegląd)
- nazwy dni tygodnia (przegląd)