Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka maj
1. Patriotyczny maj
- Aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- Wzbudzanie pozytywnych emocji związanych z własnym krajem
- Budowanie szacunku do ojczyzny i symboli narodowych
- Rozbudzanie uczuć patriotycznych
- Doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- Utrwalenie znajomości symboli narodowych
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
2. Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
- Budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt – owadów, kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych;
- Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na ich pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci;
- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz te podejmowane spontanicznie przez dzieci;
- Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.
3. Ola poszukuje kolorów tęczy
- Rozbudzanie zainteresowania książkami
- Słuchanie utworów literackich dla dzieci
- Rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
- Rozbudzanie zainteresowania przyrodą
- Nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z przestrzeganiem zasady słuchania
- Aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- Doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy manipulacyjne
4. Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
- Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość
5. Z końca świata czy zza ściany to przyjaciel nasz kochany
- Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
- Doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych;
- Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
- Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne
- zachęcanie do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wdrażanie do rozwiązywania ich w sposób akceptowalny społeczni
Piosenka
1.Jaki dzień wesoły,
jaki dzień radosny
Wszystko dziś się śmieje,
Pachną kwiaty sosny.
Ref: Puk, puk serce bije,
Równo, równiuteńko,
Kocham Cię mamusiu, kocham Cię Mateńko.
2. I znów dzień pogodny,
Złotą nitką splata,
Wszystko znów radosne,
Pachną róże lata.
Ref: Puk, puk serce bije
Cicho, pomaleńku
Kocham Cię tatusiu,
Kocham tatuleńku.
Wiersz "Łąka"
Łąka tylu ma mieszkańców.
Zwierząt ,roślin kolorowych.
Tu motylek ,a tam pszczółka.
Tutaj kwiatek .O!.Różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały.
Obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni.
Przycupnęła Boża Krówka.
Nad tą łąką kolorową..
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci.
Więc zatańczmy z nimi chwilę.