Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka maj
MÓJ DOM
• Wzbogacanie słownictwa czynnego;
• Stosowanie określeń mały – duży, wysoki – niski;
• Utrwalanie określeń dotyczących stosunków przestrzennych;
• Doskonalenie spostrzegawczości i orientacji na kartce;
• Zdobywanie wiedzy o swojej miejscowości;
• Doskonalenie sprawności manualnej;
• Poznanie symboli narodowych i hymnu.
IDZIEMY DO ZOO
• Poznanie znaczenia pojęć zoo i zwierzęta egzotyczne;
• Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
• Słuchanie ze zrozumieniem i odpowiadanie na pytania;
• Rozwijanie aparatu artykulacyjnego mowy;
• Utrwalanie nazw zwierząt;
• Poznanie środowisk, w których żyją zwierzęta.
DLA MAMY I TATY
• Wzmacnianie więzi emocjonalnej dziecka z mamą;
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz skupienia uwagi;
• Doskonalenie umiejętności plastyczno – technicznej;
• Aktywizowanie słownej wypowiedzi;
• Wzmacnianie więzi emocjonalnej dziecka z tatą.
• Kształtowanie umiejętności segregowania;
• Rozwijanie uczucia szacunku i miłości do rodziców;
• Granie na instrumentach.
DZIEŃ I NOC
• Uświadamianie następstwa dnia i nocy;
• Poznanie różnic między dniem i nocą;
• Stosowanie pojęć: księżyc, słońce, gwiazdy;
• Pogłębianie doświadczeń plastycznych;
• Nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia;
• Rozwijanie percepcji słuchowej;
• Poznanie nazw zwierząt aktywnych nocą.
WIERSZ
„Nocą…” Agnieszka Frączek
Ciemną nocą, głuchą nocą,
Kiedy dzieci śpią, nie psocą,
Cicho robi się w przedszkolu.
I spokojnie jest… z pozoru.
PIOSENKA
Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
Nazbierało niewiele, niewiele, hej
Przyszedł do nie braciszek
Połamał jej koszyczek
Oj ty, ty, oj ty, ty
Za koszyczek zapłać mi
Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
Nazbierało niewiele, niewiele, hej
Przyszedł do nie braciszek
Połamał jej koszyczek
Oj ty, ty, oj ty, ty
Za koszyczek zapłać mi