Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka, luty
1.Lubimy się śmiać
•Uświadomienie konieczności dbania o higienę
•Utrwalanie etapów mycia rąk
•Rozwijanie ciekawości poznawczej
•Rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego
•Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
2.Lubimy eksperymentować
•Poznanie różnych stanów skupienia wody
•Kształtowanie umiejętności opisywania własnych doświadczeń
•Rozwijanie aktywności twórczej
•Utrwalanie nazw kolorów
•Rozbudzanie ciekawości badawczej
•Ćwiczenie percepcji wzrokowej
3.Zimowe zabawy
•Budzenie zainteresowania otaczającym światem
•Poszerzanie wiedzy o sportach zimowych
•Uwrażliwienie na piękno przyrody
•Rozwijanie motoryki dużej, zwinności i szybkości
•Kształtowanie umiejętności liczenia
•Rozwijanie poczucia estetyki
4.Kim będę jak dorosnę?
•Poznanie pracy różnych zawodów
•Poszerzanie słownictwa
•Rozwijanie mowy i myślenia logicznego
•Utrwalanie kształtu figur geometrycznych
•Utrwalenie nazw części ciała
Piosenka: „Zima, zima, zima”
I. Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
II. Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
III. Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami Dzyń, dzyń, dzyń.......
Wiersz „Kodeks czterolatka” M. Niewielska
Czterolatek dobrze wie,
jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
zawsze w zgodzie z kolegami.
Czterolatek nie narzeka,
na swą kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
wszyscy muszą być cierpliwi.
Czterolatek, zuch nie lada,
po zabawie sam układa:
auta, misie w równym rządku,
bo nie boi się porządku.