Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka luty
I. Baśnie, bajki, bajeczki
● rozwijanie koncentracji uwagi,
● rozwijanie słuchu muzycznego,
● rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów,
● poznawanie literatury dziecięcej,
● wzbogacanie słownictwa czynnego.
II. Muzyka wokół nas
● kształtowanie umiejętności grania na instrumencie muzycznym,
● rozwijanie wyobraźni muzycznej,
● wyrabianie świadomości muzycznej,
● rozwijanie percepcji słuchowej,
● rozwijanie motoryki małej.
III. Nie jesteśmy sami w kosmosie
● wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach,
● rozwijanie wyobraźni twórczej,
● rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5,
● rozwijanie logicznego myślenia,
● rozwijanie sprawności fizycznej.
IV. Projekt “Budowle”
● poznawanie różnego typu budowli,
● rozwijanie twórczego myślenia,
● wzbogacanie słownictwa o słowa związane z budownictwem,
● rozwijanie umiejętności współpracy w grupach,
● rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
● rozwijanie zdolności technicznych.
Piosenka: Baśnie B. Forma
1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.
2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.
Wiersz: “Zima” Maria Konopnicka
Nasza zima biała,
Chustą się odziała,
Idzie, idzie do nas w gości,
W srebrnych blaskach cała!
Włożyła na czoło,
Księżycowe koło,
Lecą z płaszcza gwiazdy złote,
Gdy potrząśnie połą.
Z lodu berło trzyma,
Tchu, ni głosu niema,
Idzie, idzie, smutna, cicha,
Ta królowa zima!