Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty

1. Nasze ulubione bajki
- poznawanie literatury dziecięcej
- wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci
- ćwiczenie spostrzegawczości
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach

2. Wszystko jest muzyką
- rozpoznawanie odgłosów natury i naśladowanie ich za pomocą instrumentów
- rozwijanie percepcji słuchowej i percepcji ruchowej
- wzbudzanie zainteresowania instrumentami muzycznymi
- rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie wyobraźni muzycznej

3. Zwierzęta Afryki
- wzbogacanie wiedzy o wybranych zwierzętach z dżungli i sawanny
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń
- rozwijanie i wzbogacanie słownictwa
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania

4. Kosmos
- wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach
- rozwijanie wyobraźni
- nauka pierwszej zwrotki piosenki
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

Wiersz M. Konopnickiej „Krasnoludki są na świecie”
Czy to bajka, czy nie bajka,
Mówcie sobie, co tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam
Krasnoludki są na świecie!
Naród wielce osobliwy,
Drobny niby ziarnko maku.
Jeśli któreś z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.
W górach, jamach, pod kamykiem,
Na zapiecku czy w komorze
Siedzą sobie krasnoludki
W byle jakiej mysiej norze.
Pod kominkiem czy pod progiem,
Wszędzie ich napotkać można,
Czasem który za kucharkę
Poobraca pieczeń z rożna.
Czasem skwarków porwie z rynki
Albo liźnie cukru nieco
I pozbiera okruszynki,
Co ze stołu w obiad zlecą.
Czasem w stajni z bicza trzaśnie,
Koniom spląta długie grzywy,
Czasem dzieciom prawi baśnie
Istne cuda! Istne dziwy!
Gdzie chce - wejdzie, co chce - zrobi,
Jak cień chyżo, jak cień cicho,
Nie odżegnać się od niego,
Takie sprytne małe licho!
Zresztą myślcie, jako chcecie,
Czy kto chwali, czy kto gani
Krasnoludki są na świecie,
Zapytajcie tylko niani!

Piosenka „Trzej kosmici”
1. Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem
Ten w talerzu, tamten w spodku
trzeci leciał w dzbanku.

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.

2. Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.

J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy