Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty
1. Nasze ulubione bajki
- poznawanie literatury dziecięcej
- wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci
- ćwiczenie spostrzegawczości
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów
- kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach
2. Wszystko jest muzyką
- rozpoznawanie odgłosów natury i naśladowanie ich za pomocą instrumentów
- rozwijanie percepcji słuchowej i percepcji ruchowej
- wzbudzanie zainteresowania instrumentami muzycznymi
- rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie wyobraźni muzycznej
3. Zwierzęta Afryki
- wzbogacanie wiedzy o wybranych zwierzętach z dżungli i sawanny
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń
- rozwijanie i wzbogacanie słownictwa
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
4. Kosmos
- wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach
- rozwijanie wyobraźni
- nauka pierwszej zwrotki piosenki
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Wiersz M. Konopnickiej „Krasnoludki są na świecie”
Czy to bajka, czy nie bajka,
Mówcie sobie, co tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam
Krasnoludki są na świecie!
Naród wielce osobliwy,
Drobny niby ziarnko maku.
Jeśli któreś z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.
W górach, jamach, pod kamykiem,
Na zapiecku czy w komorze
Siedzą sobie krasnoludki
W byle jakiej mysiej norze.
Pod kominkiem czy pod progiem,
Wszędzie ich napotkać można,
Czasem który za kucharkę
Poobraca pieczeń z rożna.
Czasem skwarków porwie z rynki
Albo liźnie cukru nieco
I pozbiera okruszynki,
Co ze stołu w obiad zlecą.
Czasem w stajni z bicza trzaśnie,
Koniom spląta długie grzywy,
Czasem dzieciom prawi baśnie
Istne cuda! Istne dziwy!
Gdzie chce - wejdzie, co chce - zrobi,
Jak cień chyżo, jak cień cicho,
Nie odżegnać się od niego,
Takie sprytne małe licho!
Zresztą myślcie, jako chcecie,
Czy kto chwali, czy kto gani
Krasnoludki są na świecie,
Zapytajcie tylko niani!
Piosenka „Trzej kosmici”
1. Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem
Ten w talerzu, tamten w spodku
trzeci leciał w dzbanku.
Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.
2. Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.
Ref.: Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.
J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy