Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty
1. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
• Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.
• Poznawanie pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu.
• Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
• Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.
2. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
• Uwrażliwianie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi.
• Bogacenie słownika czynnego dzieci.
• Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.
3. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze.
• Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
• Składanie prostych konstrukcji z papieru.
• Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
4. Taki nastrój jak w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę.
• Rozwijanie aktywności twórczej poprzez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów.
• Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
• Poznawanie tekstu bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.
• Doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania wzorów.
„Sanna” M. Konopnicka
Jasne słonko, mroźny dzień,
A saneczki deń, deń, deń,
Aż koniki po śniegu
Zagrzały się do biegu.
Jasne słonko, mroźny dzień,
A saneczki dzeń, dzeń, dzeń.
„Taniec śnieżynek”
Białe płatki, śnieżyneczki
Zapraszają do poleczki.
Chyba to zimowe czary;
Gwiazdka prosi cię do pary.
I hejże, ha, i tra-la-la,
Zimowa polka nie jest zła!
Do przodu krok, do tyłu krok
W zaczarowany mrok.
I hop, i klap
I śnieżkę złap!
Dokoła obróć się raz, dwa.
Wesołą buzie pokaż nam
I pięknie ukłoń się.
J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy