Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty

1. Zimowe zabawy
- Rozwijanie mowy oraz koncentracji uwagi;
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek;
- Zapoznanie z literą g: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu;
- Rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i umiejętności współdziałania w zespole;
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań;
- Wprowadzenie dodawania jako przybywania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie poczucia rytmu.

2. Tak mija nam czas
- Poznawanie pracy zegarmistrza;
- Zapoznanie z nazwami miesięcy;
- Zapoznanie z literą w: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie logicznego myślenia;
- Zachęcanie do hodowania roślin;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Utrwalanie nazw pór dnia;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8;
- Próby zrozumienia pojęć: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość;
- Rozwijanie sprawności manualnej.

3. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
- Rozwijanie mowy;
- Zapoznanie z literą p: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Rozwijanie umiejętności odejmowania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.

4. Zwierzęta na świecie
- Uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt;
- Zapoznanie z literą z: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Poszerzanie wiadomości o zwierzętach;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Rozwijanie mowy;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Umuzykalnianie dzieci;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9;

Piosenka ,, Dżungla’’
Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

Wiersz J. Koczanowskiej ,,Ufoludki”
W piaskownicy za przedszkolem
wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone,
mądre i zaciekawione.
Wymierzyły i zbadały
ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą
na planetę Togo-Togo.
Został po nich pył magiczny,
taki był mój sen kosmiczny.

J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy