Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty

1. Zimowe zabawy
- Rozwijanie mowy oraz koncentracji uwagi;
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek;
- Zapoznanie z literą g: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu;
- Rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i umiejętności współdziałania w zespole;
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań;
- Wprowadzenie dodawania jako przybywania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie poczucia rytmu.

2. Tak mija nam czas
- Poznawanie pracy zegarmistrza;
- Zapoznanie z nazwami miesięcy;
- Zapoznanie z literą w: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie logicznego myślenia;
- Zachęcanie do hodowania roślin;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Utrwalanie nazw pór dnia;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8;
- Próby zrozumienia pojęć: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość;
- Rozwijanie sprawności manualnej.

3. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
- Rozwijanie mowy;
- Zapoznanie z literą p: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Rozwijanie umiejętności odejmowania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.

4. Zwierzęta na świecie
- Uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt;
- Zapoznanie z literą z: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Poszerzanie wiadomości o zwierzętach;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Rozwijanie mowy;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Umuzykalnianie dzieci;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9;

Piosenka ,, Dżungla’’
Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

Wiersz J. Koczanowskiej ,,Ufoludki”
W piaskownicy za przedszkolem
wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone,
mądre i zaciekawione.
Wymierzyły i zbadały
ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą
na planetę Togo-Togo.
Został po nich pył magiczny,
taki był mój sen kosmiczny.

J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy