Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty
1. Zimowe zabawy
- Rozwijanie mowy oraz koncentracji uwagi;
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek;
- Zapoznanie z literą g: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu;
- Rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i umiejętności współdziałania w zespole;
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań;
- Wprowadzenie dodawania jako przybywania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie poczucia rytmu.
2. Tak mija nam czas
- Poznawanie pracy zegarmistrza;
- Zapoznanie z nazwami miesięcy;
- Zapoznanie z literą w: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie logicznego myślenia;
- Zachęcanie do hodowania roślin;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Utrwalanie nazw pór dnia;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8;
- Próby zrozumienia pojęć: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość;
- Rozwijanie sprawności manualnej.
3. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
- Rozwijanie mowy;
- Zapoznanie z literą p: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Rozwijanie umiejętności odejmowania;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych;
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
4. Zwierzęta na świecie
- Uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt;
- Zapoznanie z literą z: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
- Rozwijanie sprawności fizycznej;
- Poszerzanie wiadomości o zwierzętach;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Rozwijanie mowy;
- Rozwijanie sprawności manualnej;
- Umuzykalnianie dzieci;
- Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9;
Piosenka ,, Dżungla’’
Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
Wiersz J. Koczanowskiej ,,Ufoludki”
W piaskownicy za przedszkolem
wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili
ufoludki wyskoczyły.
Małe, zwinne i zielone,
mądre i zaciekawione.
Wymierzyły i zbadały
ławki, piłki, trawnik cały.
Odleciały Mleczną Drogą
na planetę Togo-Togo.
Został po nich pył magiczny,
taki był mój sen kosmiczny.
J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy