Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka listopad
1. Poznajemy swoje emocje
• Udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych
• Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
• Poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
• Rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
• Używanie zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają
2. Polska mój dom
• Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych
• Kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
• Poznanie nazwy swojego kraju polska, poznanie nazwy stolicy warszawa
• Poznanie symboli narodowych
• Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
3. Hula, psoci, hałasuje to jesienny wiatr figluje
• Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej
• Budowa prostych konstrukcji latających
• Bogacenie czynnego słownika dzieci
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się
4. Nasz przyjaciel pluszowy miś
• Usprawnianie motoryki małej i precyzji poprzez manipulację różnymi przedmiotami
• Odczuwanie satysfakcji ze skończonej pracy
• Obdarzanie uwagą osób dorosłych oraz rówieśników
• Wypowiadanie się na temat swoich ulubionych misiów
• Poznanie historii powstania misia
Wiersz „Dzień pluszowego misia” Marlena Templer
Gdy płakałam otarł łezki
Jest pluszowy i niebieski
Ma kokardę, miękkie futro
Tuli mnie gdy jest mi smutno
Każdy dzień jest kolorowy
Gdy jest ze mną miś pluszowy
Piosenka „Wiatr psotnik”
Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
przyjdę do waszego przedszkola”
Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?
“A ja chcę rozkręcić zabawki,
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki”
Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?